ارتودنسی نامرئی (الاینر شفاف)

ارتودنسی نامرئی

جدیدترین روش ارتودنسی: اسکن سه بعدی دندان بیمار در مطب دکتر برهمن سبزواری

 

ارتودنسی نامرئی جایگزین براکت های سنتی

ارتودنسی نامرئی نوعی از درمان است که‎ دستگاه ارتودنسی در دهان فرد ، قابل مشاهده نیست. در واقع زمانی که فرد دهان خود را باز می کند الاینر شفاف به دلیل ویژگی شفاف بودنش به سختی قابل مشاهده توسط سایرین می باشد. این ویژگی باعث شده است تا در سال های اخیر ، تقاضا برای این نوع درمان به ویژه در بزرگسالان افزایش چشمگیری داشته باشد.

در این روش اسکن سه بعدی دندان به کامپیوتر داده می شود و بر اساس طرح درمان متخصص ارتودنسی ، تمام مراحل به صورت پرینت سه بعدی به شکل قطعات پلاستیکی موسوم به پلاک های شفاف به دست بیمار می رسد و مزایای زیر را در بر خواهد داشت :

1.کوتاه تر شدن طول مدت درمان در برخی موارد به دلیل طراحی حرکات توسط نرم افزار

  1. امکان مشاهده پیش بینی نهایی حالت دندان های بیمار به وسیله نرم افزار .
  2. به علت کاهش ریسک پوسیدگی به کودکان با بهداشت دهانی متوسط تا ضعیف کمک می کند تا از مزایای درمان ارتودنسی بهره ببرد.
  3. به علت عدم تغییر در سبک درمان، درصد بیشتری از افراد بزرگسال داوطلب مرتب کردن دندان هایشان توسط درمان ارتودنسی خواهند شد.

در این ویدئو، دکتر برهمن سبزواری، متخصص ارتودنسی در مشهد توضیحات مفیدی درباره ارتودنسی نامرئی ارائه داده اند پیشنهاد می کنیم حتما این ویدئو را مشاهده کنید:

 

 

مزایای ارتودنسی نامرئی (کلیرالاینر)

این روش به دلیل سادگی و متحرک بودن این قطعات پلاستیکی به جای سیم های فلزی ،  مزایای متعددی برای بیمار به همراه خواهد داشت ، این مزایا باعث می شود شما در حین درمان هیچ تفاوتی در روند زندگی احساس نکنید.

  1. کاربرد نخ دندان، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها به دلیل عدم وجود سیم و براکت روی دندان ها بسیار راحت تر و مشابه فرد بدون ارتودنسی است و در نتیجه احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه به شدت کاهش می یابد.
  2. تغییر نکردن رژیم غذایی بیماران و نداشتن محدودیت غذایی.
  3. فشار و ناراحتی خیلی کم و یا حتی در مواردی بدون فشار .
  4. نمای بهتر دندان ها با توجه به اینکه سیم داخل دهان بیمار وجود ندارد.
  5. قابلیـت انجام درمان هـــای ترکیبـی

 

جهت کوتاه تر شدن و کم هزینه تر شدن کیس ها سخت و پیچیده ، می توان از ترکیب ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی ثابت برای بیماران بهره برد. به نحوی که اکثر درمان بوسیله ارتودنسی نامرئی و قسمت کوتاه ابتدا یا انتهای درمان را بوسیله ارتودنسی ثابت انجام داد.

 

درمان ارتودنسی نامرئی دو فک

ارتودنسی نامرئی

نمونه درمان ارتودنسی نامرئی توسط دکتر سبزواری؛ بعد از تحویل پلاک های ارتودنسی نامرئی، بر روی دندان های نیش بالا دو عدد دکمه سرامیکی نصب شد. با کمک کش ها یا الاستیک های ارتودنسی بین فکی که از دکمه های سرامیکی به پلاک نامرئی دندان های پایین وصل شده اند دندان های نیش بالا به سمت عقب می روند.

  • فلش های مشکی برجستگی های کامپوزیتی روی دندان ها را مشخص می کنند که برای افزایش گیر پلاک های نامرئی تعبیه شده اند.
  • فلش های سبز رنگ، الاستیک ها یا کش های ارتودنسی بین فکی را نشان می دهد.
  • دایره های قرمز، دکمه های سرامیکی را مشخص کرده اند.
  • دایره های آبی قلاب هایی را نشان می دهند که روی پلاک پایین نصب شده اند تا کش های ارتودنسی به آنها وصل شوند.

 

مشاهده نمونه درمان های بیشتر

 

چرا از ارتودنسی نامرئی استفاده کنیم؟

ممکن است شما نیز هر دفعه که به مقابل آینه می روید از نامنظم بودن دندان هایتان احساس نارضایتی کنید و دوست داشته باشید که دندان هایی سالم و زیبا داشته باشید، چرا که دندان یکی از مواردی است که در زیبایی چهره و هم چنین نحوه ادای کلمات تاثیر بسیار زیادی دارد، از این رو اغلب افراد تمایل دارند که دندان های خود را با روش های نوین دندانپزشکی مرتب کنند.

ارتودنسی یکی از راه هایی است که به وسیله آن می توان دندان ها را منظم کرد، اما متاسفانه بسیاری از بزرگسالان دوست ندارند که تغییری در چهره شان ایجاد شود، چرا که سیم های ارتودنسی و کش های آن برای برخی ناخوشایند است، به همین علت این افراد می توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند.

علاوه بر بزرگسالان برخی از کودکان نیز تمایلی به استفاده از ارتودنسی ندارند و فکر می کنند ممکن است دوستانشان آن هارا مسخره کنند، از این رو بهتر است برای این افراد نیز از ارتودنسی نامرئی استفاده شود.

 

بهتر است بدانید : 10 نکته که قبل از ارتودنسی باید بدانید!

 

‎انواع روش های جایگزین این نوع از درمان ارتودنسی می تواند به شکل باشند :

‎نوعی دیگر هم میتوان این روش های درمان را دسته بندی نمود، که به صورت ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می گردند. به این ترتیب که ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی با براکت های شفاف (یا سفید) جزئی از ارتودنسی ثابت و ارتودنسی با پلاک های شفاف، جزئی از ارتودنسی متحرک به حساب می آید. تفاوت اصلی این روش های مختلف ارتودنسی ، در همین قابلیت خارج نمودن دستگاه از درون دهان می باشد.

 

ارتودنسی نامرئی چیست

ارتودنسی نامرئی مناسب چه افرادی است؟

ارتودنسی نامرئی برای کسانی که مشکلات فکی و دندانی خفیف یا متوسط دارند مناسب است. با توجه به اینکه ارتودنسی نامرئی یک روش جدید و نوینی است هنوز به بررسی بیشتری نیاز دارد و شاید در بسیاری از موارد به تنهایی نتواند نتیجه ایده آل را بدست بیاورد. بنابراین برای افرادی که مشکلات خفیف یا متوسط فکی دندانی دارند این روش توصیه می شود تا نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. تمام افرادی که نمی خواهند دستگاه ارتودنسی بر روی دندان ها یشان دیده شود کاندید این روش هستند.
این دستگاه ارتودنسی با توجه به متحرک بودن آن می توان از روی دندان ها به مدت کوتاهی برداشت و سپس بر روی دندان ها قرار داد.به طور مثال اگر فرد به جلسه مهمی باید برود یا به میهمانی که نتواند پلاک ها را با خودش ببرد، می تواند برای چند ساعت پلاک ها را استفاده ننماید.
علاوه بر آن، هنگام مسواک زدن و غذاخوردن پلاک ها برداشته می شود و در نتیجه تمیز کردن پلاک ها راحت تر خواهد بود.
این پلاک ها بسیار شفاف هستند و در هنگام ارتباط با دیگران حتی اگر این پلاک ها برداشته نشوند به سختی کسی متوجه وجود این دستگاه بر روی دندان های فرد خواهد شد.

ارتودنسی نامرئی لینگوال

‎این روش درمان برای اولین بار در سال 1970 معرفی شد که در آن دستگاه ارتودنسی به طور کامل پشت دندان ها و در مجاورت زبان قرار دارد. جنس براکت ها (نگین ها) در ارتودنسی لینگوال از فلز می باشد. در این نوع درمان به علت مکان قرار گیری دستگاه ارتودنسی ، براکت ها توسط افراد دیگر قابل مشاهده نیست و نوعی جایگزین درمان ارتودنسی نامرئی به حساب می آید. البته این روش به دلیل ناراحتی و مزاحمتی که برای زبان ایجاد می کند و همچنین فضایی که درون محفظه دهان اشغال می کند و همچنین احتمال شکسته شدن ، محبوب و معمول نمی باشد. ‎به همین خاطر است که اکثرا روش های دیگری از درمان ارتودنسی به بیماران توصیه می گردد. ارتودنسی لینگوال به ارتودنسی زبانی و یا پشت دندانی هم مشهور می باشد.

 

 

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی لینگوال

  • دیده نشدن براکت ها در دهان
  • در صورت تجمع رنگدانه و جرم در اطراف براکتها، مشکلات زیبایی ایجاد نمی کند.
  • هزینه درمان نسبتا بالاتر
  • زمان بر بودن طراحی دستگاه و قرارگیری در دهان بیمار
  • ناراحتی و آزردگی زبان

 

نکته: در بیمارانی که هم پوشانی عمودی دندان های جلویی زیاد باشد یعنی دندان های بالایی ، سطح بیشتری از دندان های پایینی را (در حالت دهان بسته) بپوشانند، خطر برخورد دندانهای پایین با دستگاه ارتودنسی لینگوال در فک بالا و کنده شدن براکتهای آنها وجود دارد.

‎طول مدت درمان ارتودنسی لینگوال مشابه یا بیشتر از ارتودنسی ثابت معمول است.

 

ارتودنسی با براکت های شفاف

 

ارتودنسی نامرئی با براکت شفاف (سرامیکی)

در این نوع درمان، دستگاه ارتودنسی از نوع ثابت است و امکان خارج نمودن آن در طول درمان وجود ندارد. ‎در این روش ، از براکت هایی بی رنگ و شفاف یا سفید رنگ بهره گرفته می شود. این دستگاه شفاف ارتودنسی تنها از فواصل نزدیک قابل رویت می باشد و جنس براکت های آن از سرامیک می باشد. امروزه براکت های سرامیکی جایگزینی زیبا و بسیار مطمئن برای براکت های فلزی به حساب می آیند.
‎این نوع درمان می تواند پیشنهاد بسیار هوشمندانه ایی برای بزرگسالان و البته کسانی باشد که می خواهند دستگاه ارتودنسی آنها پنهان باشد. البته برای تعیین این نکته که کدام بیمار کاندید مناسبی برای براکت های شفاف است ، باید با متخصص ارتودنسی مشورت نمود. برای اطلاعات کامل تر مقاله ی براکت شفاف در ارتودنسی،را مطالعه نمایید.

 

 

بیشتر بدانید : قیمت و هزینه ارتودنسی چقدر است؟

 

‎مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی با براکت شفاف

ارتودنسی نامرئی به گونه ای به کار می رود که هیچ شخصی نمی تواند آن را به خوبی تشخیص دهد و به همین علت حتی ممکن است، هیچ کس متوجه نشود و شما پس از مدتی با دندان هایی مرتب و زیبا در میان آن ها حاضر شده و باعث تعجبشان شوید. ارتونسی نامرئی مناسب افرادی است که فکر قرار دادن سیم های فلزی در دهان آزارشان می دهد، چرا که ارتودنسی متحرک نامرئی از جنس پلاستیک سخت بوده و باعث آزار افراد نمی شود و هم چنین از آسیب زدن به بافت نرم دهان جلوگیری می کند. ارتودنسی نامرئی با پلاک قابلیت تحرک داشته و شما می توانید در مواقع لزوم آن را از دهانتان خارج کنید، یعنی می توانید برای مثال در هنگام مسواک زدن آن را از دهانتان خارج کرده و دوباره قرار دهید. ارتونسی نامرئی با پلاک متحرک این قابلیت را دارد که شما دوساعت در روز آن  را از دهانتان خارج کنید و به دندان هایتان اجازه استراحت بدهید.

  • یکی از مزیت های اصلی این نوع ‎درمان ارتودنسی ، پنهان بودن نسبی دستگاه ارتودنسی است که باعث شده مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد.
  • مزیت دیگر این نوع درمان، این است که براکت ها در قسمت خارجی دندان قرار گرفته و در صحبت کردن افراد و گفتار آنها تاثیری نمی گذارد (این نکته بر خلاف ارتودنسی لینگوال است).
  • این نوع براکت از براکت های فلزی گران تر هستند.
  • شکنندگی این نوع براکت ها و احتمال ساییدگی مینای دندان ها از معایب این نوع دستگاه ارتودنسی است.
بیشتر بدانید :  ارتودنسی نگهدارنده

 

براکت شفاف

 

ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف

‎یکی از پرطرفدارترین روش های درمان ارتودنسی ، استفاده از الاینرهای شفاف یا اینویزیلایناست که جنس آن از پلاستیک و بسیار شفاف می باشد. به همین خاطر به سختی قابل مشاهده و تشخیص می باشند. این دستگاه ارتودنسی نامرئی شامل تعدادی پلاک متحرک نازک، شفاف و سبک است که بر اساس قالب گیری اولیه از دندانهای بیمار ساخته می شود. معمولا برای هر بیمار 18 الی 30 پلاک ساخته شده که به صورت متوالی استفاده می گردند. هر پلاک باید کل مدت شبانه روز به جز زمان غذا خوردن یا مسواک زدن در دهان بیمار باشد. ملاحظات نگهداری از پلاکها مشابه سایر دستگاههای متحرک است. حدودا هر 2 هفته پلاک قبلی با پلاک جدیدتر (طبق دستور و شماره گذاری لابراتوار سازنده و نظر متخصص ارتودنسی) جایگزین می گردد. فاصله جلسات ویزیت بیمار یک ماه و نیم است. طول مدت درمان بسته به نوع ناهنجاری دندانی متفاوت است. به طور متوسط حدود 12 ماه است. هرچند در مواردی می تواند تا 36 ماه به طول انجامد.

 

پلاک ارتودنسی نامرئی

 

به گفته دکتر برهمن سبزواری متخصص ارتودنسی در مشهد ، نکته بسیار مهم در مورد ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین)، لزوم دسترسی به لابراتوارهای تخصصی بسیار مجهز است. ابتدا در مطب قالب اولیه هر بیمار اسکن می شود تا مدل سه بعدی دیجیتال بدست آید. سپس مدل سه بعدی ایده آل نهایی نیز طراحی می گردد. بر اساس طرح درمان تایید شده توسط متخصص ارتودنسی ، یک سری پلاک شفاف ساخته می شود. با کاربرد متوالی آن توسط بیمار به تدریج دندان ها جابجا شده و از حالت اولیه به حالت نهایی ایده آل می رسند. در صورت مفقود شدن یا شکستن و یا سایر مشکلات پلاک، تعمیر یا تعویض آن نیازمند طی مراحل متعدد بوده و گران قیمت می باشد. با توجه به تاسیس این نوع لابراتوارها در سال های اخیر در ایران ، امکان ساخت ارتودنسی نامرئی هم میسر شده است.

 

 

کلیک کنید : تصاویر قبل و بعد از ارتودنسی (نمونه درمان ارتودنسی) ”

 

 

مراحل ارتودنسی نامرئی

در این نوع درمان ارتودنسی، ابتدا باید فرد معاینه شود تا مشخص گردد که آیا بیمار مورد نظر امکان استفاده از این درمان را دارد یا خیر. در صورتی که شدت ناهنجاری فکی و دندانی کم باشد می توان از این نوع درمان، برای منظم کردن دندان ها و جابجایی آن ها بهره گرفت. پس از تایید نوع درمان توسط متخصص ارتودنسی، دستگاه ارتودنسی متحرک (پلاک) مخصوص بیمار طراحی شده و برای ساخت به لابراتوار مربوطه ارسال می گردد.
پس از ساخته شدن پلاک های شفاف و نامرئی ارتودنسی، این وسایل برای استفاده به بیمار تحویل داده می شود. پلاک های نامرئی بسته به نوع حرکت دندان های فرد، باید هر دو یا سه هفته تعویض شوند. مدت زمان کاربرد آنها را متخصص ارتودنسی با توجه به پیشرفت درمان تعیین می نماید. از آنجایی که این پلاک ها بسیار شفاف هستند به سختی و تنها از فواصل نزدیک قابل مشاهده می باشند.

 

invisible orthodontics

 

تفاوت ارتودنسی نامرئی در کودکان و بزرگسالان

ارتودنسی متحرک نامرئی که برای کودکان و نوجوانان انجام می شود، برای حل مشکلات اسکلتی فک است و ارزان تر از ارتودنسی ثابت دو فک می باشد. اما در بزرگسالان ارتودنسی متحرک نامرئی با پلاک های شفاف، هم ممکن است تک فک ( برای فک بالا و یا فک پایین) و یا دو فک انجام شود. این نوع ارتودنسی بزرگسالان پرهزینه تر از ارتودنسی ثابت دو فک در آنهاست. دلیل این هزینه بالا تر هم برمیگردد به نیاز تجهیزات لابراتواری پیشرفته تر، برای ساخت چندین پلاک ارتودنسی شفاف برای بیمار است. در نتیجه قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا یا پایین از هزینه همین درمان در کودکان و نوجوانان بیشتر است.

 

 

‎مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف

  • زیبایی و راحتی در رعایت بهداشت دهان : دستگاه های ارتودنسی ثابت به علت جمع شدن رنگدانه و جرم در اطراف براکت ها و خاصیت ثابت بودن آنها ، باعث می شوند بهداشت دهان افراد مقداری دچار مشکل شود.‎ اما با خارج کردن دستگاه های ارتودنسی متحرک به راحتی می توانید به رعایت بهداشت دهان خود بپردازید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

 

  • استفاده تمام وقت : بیمار ملزم به استفاده تمام مدت از این دستگاه می باشد و تنها در زمان هایی مانند مسواک زدن و یا غذا خوردن میتواند آن را از دهان خارج نماید.

 

  • هزینه نسبتا بالای درمان : ارتودنسی با پلاک های شفاف، با توجه به مکانیسم پیچیده طراحی و ساخت، یک روش گران قیمت است. این نکته هم حائز اهمیت است که احتمال مفقود شدن پلاک وجود دارد و تهیه مجدد آن (به ویژه در ایران) نیازمند پروسه ای پرهزینه و زمانبر است.

 

  • نیازمند همکاری زیاد بیمار : همانند همه دستگاههای ارتودنسی متحرک حصول نتیجه مطلوب ، نیازمند همکاری مستمر بیمار است.

 

  • راحتی : یکی از فواید ارتودنسی اینویزیلاین، استفاده بسیار راحت از آنها است بطوری که بسیاری از افراد فراموش می کنند که آن را در دهان دارند. حداقل تاثیر بر فعالیت های روزانه را داشته و بافتها و مخاط لب، گونه و زبان را تحریک نمی کند. خراش یا زخمی داخل دهان ایجاد نمی نماید.

 

  • متحرک بودن دستگاه باعث تسهیل بهداشت دهان و دندان خواهد شد.

 

  • صرفه جویی در زمان بیمار : در مقایسه با ارتودنسی ثابت هم مدت زمان جلسه ویزیت در مطب بسیار کوتاه است و هم فواصل جلسات ویزیت طولانی تر و حدود ۶-۴ هفته است.

 

invisible

مدت درمان ارتودنسی نامرئی

برای این که بتوان تاثیرات مثبتی از ارتودنسی نامرئی دید، باید حداقل 18 ماه به طور مداوم و 22 ساعت در روز از ارتودنسی نامرئی استفاده کرد، تا شاهد مرتب شدن دندان ها باشیم، البته فراموش نکنید که طول درمان دندان های مختلف بایکدیگر متفاوت است و ممکن است برخی افراد دندان های بسیار نا منظمی داشته باشند، بنابراین طول درمان آن ها طولانی تر خواهد بود. البته برای این افراد از ارتودنسی ثابت استفاده می شود تا قدرت حرکت دادن دندان ها بیشتر شود. فراموش نکنید که قیمت ارتودنسي نامرئی کمی بالاتر از ارتودنسی معمولی است، بنابراین اگر توانایی مالی استفاده از آن را دارید، این نوع ارتودنسی را انتخاب کنید، در غیر این صورت ارتودنسی ثابت و مرئی انتخاب مناسب تری می تواند باشد. اگر میخواهد پاسخ خوبی از ارتودنسی دریافت کنید، باید حواستان به بهداشت دندان هایتان نیز باشد، چرا که ممکن است در لابلای دندان هایتان غذایی بماند و موجب پوسیدگی آن ها بشود و در نهایت حتی با وجود این که دندان هایتان منظم شده اند، اما دیگر سالم نیستند، که خیلی دردآور است.

 

سوالات سیم کشی دندان به روش نامریی

 

سوالات متداول در مورد ارتودنسی نامرئی

  1. درمان ارتودنسی نامرئی درد دارد؟
    در ارتودنسی، چه نامرئی و چه انواع معمول درمان ارتودنسی با توجه به اینکه قرار است دندان ها در داخل فک جابجا شوند ، مقداری نیرو به دندانها وارد خواهد شد. بنابراین مقداری ناراحتی، آزردگی و یا حساسیت به فشار در طی درمان وجود دارد. البته این رنج و ناراحتی کم و قابل تحمل است و هیچ نگرانی بابت این موضوع برای افراد وجود نخواهد داشت.
  2. هزینه این درمان نسبت به انواع دیگر ارتودنسی چگونه است؟
    هزینه ارتودنسی نامرئی نسبت به انواع دیگر درمان های ارتودنسی به علت پیچیدگی بالاتر روش درمان، بیشتر می باشد. البته این درمان برای همه افراد توصیه نمی شود و تنها در موارد خاص که مشکلات شدید نباشد از این درمان استفاده می گردد.
  3. آیا سن افراد در انتخاب این نوع درمان تاثیر گذار است؟
    معمولا ارتودنسی شفاف اینویزیلاین در نوجوانان و در سنین بالاتر قابل استفاده است. مشروط به اینکه اکثر دندان های دائمی رویش کرده باشد. البته نوع مشکلات فکی و دندانی فرد می تواند محدود کننده این درمان باشد و سن فرد تاثیر زیادی در انتخاب این روش درمانی نخواهد داشت.
  4. طول درمان ارتودنسی نامرئی چه مدت است؟
    در شرایط مشابه مشکلات فکی و دندانی، در ارتودنسی اینویزیلاین با توجه به اینکه توانایی آن در حرکت دندان ها کمتر است، کند تر عمل کند، دندان ها آرام تر جابجا شوند و طول مدت درمان بیشتر باشد. اما باز هم لازم است بگوئیم که در بخش طول مدت درمان بیشترین عاملی که تاثیرگذار خواهد بود میزان و شدت مشکلات فکی و دندانی می باشد.
     نکته مهم دیگر  همکاری فرد به خصوص در درمان بوسیله پلاک های شفاف می باشد. زیرا این پلاک ها از نوع متحرک است و فرد می تواند فقط در مواقع خاص گفته شده ، دستگاه را برداشته و سپس روی دندان های خود قرار دهد.
  5. ارتودنسی نامرئی موثرتر است و یا ارتودنسی های مریی؟
    ‎قطعا میزان بی نظمی های دندانی و مشکلات فکی می تواند عامل اصلی در درمان ارتودنسی باشد. اما در شرایط یکسان با توجه به قدمت و قابلیت روش های معمول ارتودنسی ثابت نسبت به درمان های نوین ارتودنسی مانند نامرئی ، روش های قدیمی تر موثرترند.
  6. آیا این درمان عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت؟
    به طور کلی روش های مختلف درمان ارتودنسی ، ناراحتی و آزردگی و عوارض بسیار کمی را به همراه خواهند داشت. مگر اینکه فرد بیمار از توصیه های پزشک پیروی نکند یا در استفاده از دستگاه ارتودنسی همکاری های لازم را انجام ندهد و یا بهداشت دندان های خود را رعایت نکند.اگر شما مقید و تابع دستورات دکتر ارتودنسی خود باشید نباید نگران مشکلات یا عوارض احتمالی انواع درمان ارتودنسی باشید.

ثبت نظرات و دیدگاه های ارزشمندتان مشوق ما برای ارائه مطالب جدید در زمینه ارتودنسی خواهد بود.

دکتر برهمن سبزواری متخصص ارتودنسی مفتخر است راهنمای شما برای درمانی مطلوب و موثر باشد.

 

 

6 thoughts on “ارتودنسی نامرئی (الاینر شفاف)

  1. حمید رضا کاظمی میگوید:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم کدوم یک از روش های ارتودنسی عوارض کمتری داره و کدوم روش بهتر جواب داده برای افراد؟

  2. مینا مرادی میگوید:

    سلام جناب دکتر سبزواری من 26 سالمه و میخام بدونم ارتودنسی با پلاک شفاف استفاده کنم یا ارتودنسی با براکت های سفید یا شفاف سرامیکی؟ خودم بیشتر با ظاهر براکت های سفید موافقم. چون مسئول روابط عمومی یه شرکت هستم. لطفا بگید از نظر هزینه کدوم یک از این روش ها بهتر هستند.

  3. یگانه میگوید:

    سلام خسته نباشید
    مدت زمان میانگین ارتودنسی های نامریی چقدر است؟ اگر از ارتودنسی ثابت استفاده کنیم این زمان کمتر میشه؟

    • دکتر برهمن سبزواری میگوید:

      سلام خیر، دندان ها به صورت یک مجموعه یکپارچه هستند و ارتودنسی چند دندان میسر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

telegram
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ