بهترین سن برای ارتودنسی

بهترین سن برای ارتودنسی

نگرانی بسیاری از افراد مخصوصا بزرگسالانی که قصد منظم کردن دندان های خود را دارند، محدودیت سنی در درمان ارتودنسی است. جالب است بدانید بر خلاف عقیده بسیاری از مردم، در درمان ارتودنسی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و فرد تا زمانی که دندان در دهان دارد میتواند از ارتودنسی برای مرتب کردن آنها بهره بگیرد. اما بهترین سن برای ارتودنسی کدام است؟ اگر بخواهیم خیلی کوتاه به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که سن مناسب ارتودنسی یا سن ایده آل برای این درمان قبل از تمام شدن نوجوانی فرد است.

اولین معاینه ارتودنسی در چه سنی بهتر است؟

با توجه به اینکه در طی دوران بلوغ و قبل آن، حرکت استخوان ها راحت است است میتوان به رشد آنها جهت داد و از بروز مشکلات دندانی و فکی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد. طبق پیشنهاد انجمن ارتودنسی آمریکا اولین معاینه متخصص ارتودنسی بهتر است در سن 7 سالگی انجام گیرد تا در صورت وجود هرگونه بی نظمی دندانی و یا مشکل فکی، برنامه بخصوصی برای درمان آن در نظر گرفته شود. هر چند ممکن است در این سن شروع درمان ارتودنسی ضرورت نداشته باشد. اما معاینه ایی به موقع میتواند برای فرد، فرصت کافی برای شروع درمان ارتودنسی فرآهم اورد و طرح درمان مناسبی را از متخصص ارتودنسی مربوطه دریافت نماید.

سن مناسب ارتودنسی

به چه دلیل بهتر است در 7 سالگی اولین معاینه متخصص ارتودنسی صورت گیرد؟

در این سن اولین دندان های آسیای بزرگ شروع به رشد میکنند که نقش بسیار مهمی را در جفت کردن دندان ها دارد. این بهترین زمان برای معاینه روند رشد دندان هاست تا نظم و روابط بین آنها و فک و صورت شما به طور کامل بررسی شود.

بیشتر بدانید :  شکستن براکت (نگین) ارتودنسی

شروع درمان ارتودنسی از چه سنی باید باشد؟

بعد از اولین معاینه دندان ها و فک توسط متخصص ارتودنسی، زمان شروع اولین درمان مشخص می شود که ممکن است بر اساس نوع و شدت ناهنجاری و بی نظمی دندانی، در افراد متفاوت باشد. در صورتی که بیمار مورد نظر دارای مشکلات فکی باشد، لازم است در دوران بلوغ و یا حتی قبل از آن درمان ارتودنسی، زیر نظر ارتودنتیست آغاز شود.
همانطور که گفته شد در دوران بلوغ و قبل از آن حرکت دادن استخوان ها راحت تر است، پس اگر فرد مشکلات فکی خود را در این زمان برطرف نکند، این روند در آینده سخت تر شده و حتی شاید نیاز به جراحی فک باشد. در حالیکه در بسیاری از مواقع میتوان با مراجعه به موقع به متخصص ارتودنسی، از بروز این اتفاقات جلوگیری کرد.

حداکثر سن برای ارتودنسی

زمان مناسب ارتودنسی افرادی که فاقد مشکلات فکی هستند

برای این گونه افراد اصلا محدودیت سنی وجود ندارد و فرد میتواند هر زمان برای برطرف نمودن بی نظمی دندانی بوسیله ارتودنسی، اقدام نماید اما بهترین سن برای ارتودنسی این افراد حدود 12 تا 15 سالگی است.
این مشکلات دندانی را در افراد با سنین متفاوت، میتوان بوسیله روش های مختلف ارتودنسی ثابت به راحتی برطرف کرد. برای بزرگسالانی هم که این بی نظمی از شدت کمی برخوردار باشد و ظاهر آنها بسیار برایشان اهمیت دارند، روش ارتودنسی نامرئی به آنها توصیه می شود. البته همه این روش ها بعد از معاینه و تایید ارتودنتیست و تحت نظر او باید انجام گیرد. متخصص ارتودنسی است که میتواند بهترین روش و زمان درمان را طبق ناهنجاری های دندانی بیمار مشخص کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

telegram
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ