نکات قبل از ارتودنسی نکته نهم

تغییر دادن متخصص ارتودنسی در میانه درمان ممکن است پرهزینه یا پردردسر باشد.

گاهی برای مراجعه کننده ارتودنسی مقدور نیست تا درمان را تا انتها با متخصص ارتودنسی اولیه ادامه دهد و ناچار است درمانگر خود را تغییر دهد.اگرچه این شرایط سخت و دشوار است ولی گاهی رخ می دهد. اگر شما محل زندگی خود را تغییر داده اید و یا به هر علتی مجبورید که با متخصص ارتودنسی اولیه (که دستگاه ارتودنسی را برای شما نصب کرده است) قطع ارتباط کنید باید بدانید که این فرآیند پر هزینه خواهد بود. زیرا شروع دوباره درمان ارتودنسی در یک مطب دیگر نیازمند پرداخت هزینه اضافه است. به این علت باید قبل از انتخاب متخصص ارتودنسی دقت زیادی داشته باشید و مناسب ترین متخصص ارتودنسی را برای خودتان انتخاب کنید. معمولا شما با متخصص ارتودنسی یک قرارداد کتبی یا شفاهی در مورد هزینه درمان و نحوه پرداخت آن می بندید و اگر بخواهید در میانه درمان، متخصص خود را عوض کنید ممکن است دچار ضرر و زیان شوید. خوشبختانه اکثر متخصصین ارتودنسی به راحتی و به صورت معقول و منطقی با بیمار خود در مورد نحوه پرداخت هزینه درمان و مبالغ پرداخت شده به توافق می رسند و تنها در موارد نادر ممکن است عدم توافق یا عدم تفاهم ایجاد شود.
وقتی به متخصص ارتودنسی جدید مراجعه می کنید باید دوباره او برای هزینه ها به توافق برسید. برخی اوقات متخصص ارتودنسی جدید می تواند بر اساس براکت ها یا سیستم متخصص ارتودنسی قبلی عمل کند. البته برای اکثر متخصین ارتودنسی این یک گزینه مناسب نیست و آنها نیاز دارند که درمان را از ابتدا انجام دهند و طبعا هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد شد. بنابراین بهتر است که تغییر در محل سکونت خود را به تعویق بیندازید تا درمان ارتودنسی شما به پایان برسد.

برای مشاهده صفحه اینستاگرامی دکتر برهمن سبزواری کلیک کنید.