طول دوره درمان ارتودنسی من یا فرزندم چقدر است؟

طول دوره درمان ارتودنسی من یا فرزندم چقدر است؟
این مساله وابسته به نوع مشکل شما و نوع طرح درمانی است که متخصص ارتودنسی برای شما در نظر گرفته است. طبعاً هر چقدر مشکل فکی یا دندانی  پیجیده تر باشد و هر چقدر سن فرد بیشتر باشد طول مدت درمان وی بیشتر خواهد بود. 
ولی اغلب بیماران می  توانند روی مدت درمان 18 تا 30 ماه حساب کنند. در این مدت درمان ارتودنسی ثابت اکثر بیماران (مشروط به همکاری خوب) پایان می رسد. سپس درمان ارتودنسی نگهدارنده آغاز می شود که بسیار مهم است و فرد باید از نگهدارنده متحرک تا حداقل دو سال یا نگهدارنده ثابت همیشگی استفاده کند. 
در نوجوانان توصیه می شود این نگهدارنده ها  تا 18 سالگی و تعیین تکلیف دندان های عقل استفاده شوند. 
هدف از کاربرد دستگاه نگهدارنده بعد از پایان درمان ارتودنسی ثابت ، این است که دندان های مرتب شده در موقعیت نهایی خود محکم شوند و احتمال برگشت به حالت اولیه (مثل برگشت بی نظمی دندانی یا فضاهای بین دندانی) به حداقل برسد
در برخی از موارد به ویژه فضای بین دندانی یا دندان های نامنظم در فک پایین، به ویژه در بزرگسالان ممکن است متخصص ارتودنسی به شما پیشنهاد نگهدارندۀ دائمی را بدهد. این نگهدارندۀ دائمی به شکل سیمی است که از داخل و به پشت دندان ها چسبیده می شود. این سیم نازک است و دیده نمی شود، اذیتی برای فرد ندارد و باید به شکل دائمی و همیشگی باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

telegram
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ