مسافرت در طول درمان ارتودنسی

مسافرت در طول درمان ارتودنسی

در چند سال اخیر استفاده از انواع روش‌های ارتودنسی برای افزایش زیبایی دندان‌ها بسیار گسترده شده است؛ به همین دلیل مراقبت از ارتودنسی در هنگام کار، تفریح و کارهای روزمره عادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد جامعه محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا نکات مهم مراقبت از ارتودنسی در مسافرت را برای شما بازگو کنیم.

مراقبت از دندان‌های ارتودنسی شده در مسافرت

اگر این روزها قصد سفر دارید و می‌خواهید به درستی از دندان‌های ارتودنسی شده خود در حین مسافرت مراقبت کنید، پس لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید

از روش‌های جدید استفاده کنید

شیوه درمان ارتودنسی به صورتی است که بیمار باید در فواصل حداقل 21 تا 30 روزه به متخصص خود مراجعه کند تا تنظیم دستگاه توسط او صورت بگیرد. معمولا به دلیل شرایطی که مسافرت، به ویژه مسافرت به مناطق دور از محل سکونت، برای بیماران ایجاد می‌کند، ممکن است فاصله زمانی بین دو ویزیت و چکاپ بیشتر از حد معمول شود.

به علاوه بعضی بیماران در محلی بسیار دورتر از مطب متخصص ارتودنسی خود زندگی می‌کنند و امکان مراجعه ماهانه را ندارند. در این موارد دندان‌پزشک می‌تواند از روش‌هایی استفاده کند که ارتودنسی در فواصل زمانی طولانی‌تری نیاز به تنظیم و ویزیت داشته باشد؛ مانند به کار بردن دستگاه ارتودنسی دیمون.

مراقبت‌های بهداشتی را پشت گوش نیندازید

رعایت بهداشت دهان و دندان برای بیمارانی که از درمان ارتودنسی استفاده می‌کنند بسیار مهم است؛ زیرا بی‌توجهی به موارد بهداشتی ممکن است سبب درد و حساسیت در دندان‌ها شود. بهتر است قبل از شروع سفر خود، یک پک ارتودنتیک تهیه کنید و آن را در محلی قرار دهید که به راحتی قابل دسترسی باشد؛ به علاوه روتین بهداشت دهان خود را در طول مسافرت فراموش نکنید. بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و اگر انجام آن برای شما امکان‌پذیر نبود، دهانتان را با آب شستشو داده و در اولین فرصت دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

در مصرف خوراکی‌ها دقت کنید

اگرچه ارتودنسی و مسافرت منافاتی با هم ندارند، اما اگر مواردی که متخصصتان درباره عادات غذایی به شما توصیه کرده است را رعایت نکنید، ممکن است لذت کافی را از سفرتان نبرید. از مصرف غذاهای شیرین و نوشیدنی‌های سرد یا داغ خودداری کرده و خوراکی‌های سفت و چسبناک و تنقلات ترد و جویدنی که ممکن است لای دندان گیر کند را مصرف نکنید.

قبل از سفر از سلامت ارتودنسی خود مطمئن شوید

بهتر است قبل از سفر، به متخصص ارتودنسیتان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که براکت‌ها به تنظیم و اصلاح نیازی ندارند؛ همچنین اگر مشکلی برای ارتودنسی یا دندان‌هایتان ایجاد شد، حتما آن را با دندانپزشکتان در میان بگذارید.

لوازم ضروری برای مسافرت در طول درمان ارتودنسی

این لوازم شامل موارد زیر هستند:

مسواک (معمولی، بین دندانی و مسافرتی)، دهانشویه بدون کلروهگزیدین، نخ دندان مخصوص، خمیر دندان، موم و کش ارتودنسی، یک بطری آب کوچک، یک قیچی کوچک برای تنظیم سیم‌های ارتودنسی و داروهایی که متخصصتان برای شما تجویز کرده است.

سخن پایانی

رعایت نکات بهداشتی در طول سفر باعث می‌شود مشکلی برای دندان‌های ارتودنسی شده شما ایجاد نشود و از مسافرت خود لذت بیشتری ببرید. شما می‌توانید سوالات خود را در زمینه ارتودنسی از دکتر برهمن سبزواری، متخصص ارتودنسی در مشهد بپرسید؛ همچنین اگر قصد انجام ارتودنسی را دارید، می‌توانید همین الان با شماره‌هایی که در سایت قرار داده‌ایم تماس حاصل کنید تا برای شما وقت ملاقات با دکتر سبزواری تعیین شود.

سوالات متداول

  1. در طول مسافرت به دهانشویه دسترسی ندارم. آیا می‌توانم از آب نمک استفاده کنم؟

استفاده از آب نمک به جای دهانشویه مشکلی ندارد؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که عملکرد آب نمک در پاکیزگی دندان‌ها کافی نیست و استفاده از دهانشویه در اولویت است.

  1. برای جلوگیری از حساسیت دندان‌ها در طول سفر چه اقداماتی انجام دهیم؟

از غذاهای نرم با دمای مناسب استفاده کنید و در هنگام خرید خمیردندان خود به وجود فلوراید در آن توجه کنید. در صورتی که دندان‌هایتان دچار حساسیت و درد شدید شد، از مسکن‌های مورد تجویز دندانپزشکتان استفاده کنید.

  1. مزیت دستگاه ارتودنسی دیمون نسبت به کش‌های او رینگ چیست؟

کش های او رینگ سیم اصلی ارتودنسی را به نگین روی دندان متصل نگه می‌دارند و نیروی لازم جهت انجام درمان ارتودنسی را تامین می‌کنند. این کش‌ها که در دستگاه‌های ارتودنسی قدیمی‌تر به کار می‌روند، به دلیل تغییر رنگ و کاهش خاصیت کشسانی خود در فواصل زمانی معین نیاز به تعویض دارند؛ اما در دستگاه دیمون، حذف این کش‌ها سبب افزایش سرعت حرکات دندانی شده و نیاز به چکاپ های دوره‌ای را کمتر کرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

inesta
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ