متخصص ارتودنسی در مشهد

بهترین متخصص ارتودنسی

همه ما بارها و بارها با نام متخصص ارتودنسی رو به رو شده ایم، ولی شاید فقط تعداد کمی از ما از ویژگی های اصلی این فرد و همین طور حوزه کاری او به خوبی آگاه باشیم. ارتودنتیست با برخورداری از تحصیلات و تخصص کاری در حوزه درمان دندان ها با ارتودنسی، مشکلات مراجعین خود را به خوبی برطرف خواهد کرد. بسیاری از افراد، یک متخصص ارتودنسی دندان را با دندان پزشک عمومی و همین طور سایر رشته های مشابه اشتباه می گیرند. در این مطلب با شما هستیم تا به طور کامل به بیان این موضوع بپردازیم و شما را با هر آنچه که باید در این زمینه بدانید آشنا کنیم.

 ویدئو انواع درمان ارتودنسی که توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود:

 

ارتودنسی متحرک 

ارتودنسی متحرک یکی از روش‌های درمانی ارتودنسی به شمار می‌آید که شما باید در هنگام غذا خوردن و مسواک زدن آن را از دهان خود خارج کنید و به همین دلیل، میزان همکاری شما می‌تواند روی روند درمانی این ارتودنسی تاثیر بسزایی بگذارد. معمولاً آن دسته از افرادی که هنوزکاملاً بالغ نشده‌اند، برای تغییر رشد فک و اصلاح آن می‌توانند از این ارتودنسی استفاده کنند.

 عمدتاً در سنین نوجوانی و کودکی برای بهبود و تقویت مشکلات اسکلتی فک متخصص ارتودنسی این روش را یک گزینه ایده‌آل معرفی می‌کند. به هر حال برداشتن ارتودنسی در هنگام غذا خوردن و مسواک زدن می‌تواند به بهداشت هرچه بیشتر دهان و دندان کمک کند.

 از جمله موارد کاربرد ارتودنسی متحرک می‌توان به برطرف کردن مشکلات جزئی دندان، برطرف‌کردن مشکلات فکی و اسکلتی کودکان و نوجوانان و همچنین به عنوان یک راه درمانی نگهدارنده بعد از پایان درمان ارتودنسی ثابت در همه سنین اشاره کرد. 2 نوع ارتودنسی متحرک وجود دارد که پرکاربردترین نوع آن یک صفحه پلاستیکی بوده که معمولاً اجزای فلزی آن برای حرکت دادن بیشتر دندان به کار می‌آیند. برای بهبود مشکلات رشدی فک و جابجایی‌های خفیف دندانی می‌توان از این نوع پرکاربرد استفاده کرد.

 نوع دیگر ارتودنسی متحرک به عنوان درمان نگهدارنده بعد از ارتودنسی ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد و خبری از اجزای فلزی روی آن نیست. طول دوره درمان این نوع ارتودنسی را باید با توجه به مشکلات اسکلتی و پیچیدگی‌های درمانی در نظر گرفت، ممکن است از ۶ ماه تا چند سال به طول بیانجامد.

ارتودنسی ثابت 

ارتودنسی ثابت یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین روش‌های درمان ارتودنسی است که امروزه بسیاری از این ارتودنسی با براکت‌های سرامیکی و فلزی کوچک استقبال می‌کنند. سیم‌هایی که روی ارتودنسی ثابت وجود دارند، برای صاف کردن دندان و همچنین اصلاح موقعیت فک در طول دوره درمان تنظیم می‌شوند و بیمار نمی‌تواند سیم‌ها که جز اجزای ثابت ارتودنسی هستند را به راحتی از دهان خود خارج کند.

 معمولا بیمار ضمن استفاده از این ارتودنسی تا حداقل ۱۰ روز اول نباید به مصرف مواد غذایی رنگدانه‌دار بپردازد و همچنین، دخانیات به کلی در این مدت منع می‌شوند؛ چرا که می‌تواند روی بهداشت دهان و دندان فرد تاثیر منفی بگذارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که به خاطر خارج نکردن دستگاه در حین درمان، رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

می‌توان گفت ارتودنسی ثابت به خاطر کنترل و دقتی که روی جابجایی دندان‌ها به وجود می‌آورد، امروزه یک گزینه عالی محسوب می‌شود. در مورد طول مدت درمان ارتودنسی ثابت سن بیمار، همکاری و مشکلات دندان همگی باعث می‌شوند تا یک طول درمان ۱۲ الی ۲۴ ماه را بتوان در نظر گرفت. به صورت ماهیانه حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جلسات ویزیت را هم توسط متخصصین ارتودنسی نباید نادیده گرفت. این ارتودنسی کاملاً بدون درد است و هیچگونه درد خاصی را بیمار احساس نخواهد کرد.

 

ارتودنسی نگهدارنده

ارتودنسی نگهدارنده هم ازجمله روش‌های ارتودنسی است که بعد از پایان درمان ارتودنسی ثابت آغاز می‌شود، بعد از ارتودنسی به این دلیل که در طی دوره درمان ارتودنسی ثابت، به بافت‌های لثه و دندان‌ها نیروهایی وارد شده‌اند تا دندان‌ها را به سمت موقعیت جدید خود حرکت دهند. بعد از به پایان رسیدن این فرایند درمان برای سازماندهی هرچه بهتر و حمایت از دندان‌ها، استفاده از ارتودنسی نگهدارنده مدنظر قرارمی‌گیرد.

 توجه داشته باشید که بعد از پایان دوره ارتودنسی ثابت دندان هنوز با موقعیت جدید خود خو نگرفته و تمایل دارد که به حالت اولیه برگردد و ارتودنسی نگهدارنده به جلوگیری از چنین فرایندی می‌پردازد. معمولا این نوع ارتودنسی را متخصص ارتودنسی به 2 صورت نگهدارنده ثابت و متحرک باید مورد کاربرد قرار داد.

 نگهدارنده ثابت به گونه‌ای است که سیم‌های فلزی با انعطاف بالایی به صورت چند رشته‌ای در قسمت پشت دندان‌ها متصل شده و شاید چندین سال و در برخی از موارد تا پایان عمر باقی بمانند. نگهدارنده متحرک هم ازسه نوع دارد. یکی بااجزای فلزی، دیگری کاملاً شفاف و سومی هم بدون اجزای فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا در ارتودنسی متحرک نگهدارنده، بیمارباید همکاری دوجانبه‌ای داشته باشد که در غیر این صورت، نمی‌توان نتیجه ارتودنسی ثابت را نتیجه قابل قبولی در نظر گرفت.

 

ارتودنسی لینگوال

ارتودانسی لینگوال هم به عنوان ارتودنسی نامرئی از آن یاد می‌شود و روشی برای مرتب‍‌سازی دندان‌ها است که در پشت دندان به کار می‌آید. معمولاً در هنگام صحبت کردن شاید افراد متوجه شوند که شما از این ارتودنسی استفاده می‌کنید.

 برخی از افراد علاقه‌ای ندارند که ارتودنسی آن‌ها مشخص شود و به همین دلیل، بهترین متخصص ارتودنسی از این روش استفاده می‌کند. نتیجه بخشی این نوع ارتودنسی چیزی شبیه ارتودنسی ثابت است و نمی‌توان تفاوتی بین این دو روش در نظر گرفت. فرم دندان‌های شما مشخص می‌کند که در چه مدت زمانی می‌توانید از این نوع ارتودنسی استفاده کنید ولی بیشتر از دو سال ممکن است طول نکشد و شما را به در نتیجه دلخواه می‌رساند.

 از جمله مراقبت‌هایی که بعد از ارتودنسی لینگوال مدنظر قرار می‌گیرد، مسواک زدن حداقل روزی2 بار، تمیز کردن خط لثه و دندان‌ها و همچنین استفاده از نخ دندان است. برای تقویت دندان‌ها استفاده از دهان‌شویه هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

حقیقت امر این است که این روش جزء روش‌های گران ارتودنسی است و شاید برخی هزینه را یک موضوع محدود کننده در نظر بگیرند. ناراحتی و آزردگی زبان هم از جمله محدودیت‌هایی است که باعث می‌شود برخی از این روش درمانی استفاده نکنند؛ اما به خاطر پنهان شدن براکت‌ها در پشت دندان، بسیاری این روش را یک روش عالی معرفی می‌کنند. تنها متخصصی می‌تواند از این روش ارتودنسی استفاده کند که یک لابراتور قوی داشته باشد و بتواند در این حوزه مهارت و تجربه خود را به خوبی به رخ بکشد.

 

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی به واسطه شفاف بودن براکت‌ها به راحتی تشخیص داده نمی‌شود و جز روش‌های مدرن ارتودنسی به شمار می‌آید. بهترین متخصص ارتودنسیدر ابتدا به اسکن سه بعدی دندان توسط کامپیوتر می‌پردازد و سپس می‌تواند از پلاکت‌های شفافی که پرینت سه بعدی به وجود آورده است استفاده کند؛ همچنین با استفاده از نرم‌افزار می‌توان حالت نهایی دندان‌ها را مشاهده کرد و به خاطر کم شدن ریسک پوسیدگی، روش ارتودنسی نامرئی برای کودکان یک روش ایده‌آل به شمار می‌آید.

 قطعات پلاستیکی که جایگزین سیم‌های فلزی هستند باعث می‌شوند تا بیمار در رژیم غذایی خود تغییری ایجاد نکرده و محدودیت غذایی را اعمال نکند. به دلیل نبودن سیم داخل دهان نمای بهتری را می‌توان انتظار داشت. آن دسته از افرادی که با مشکلات فکی و دندانی به صورت متوسط روبرو هستند، می‌توانند از این روش ارتودنسی استفاده کنند.

 ارتودنسی نامرئی این قابلیت را دارد تا مدتی از روی دندان‌ها برداشته شود و سپس روی دندان قرار گیرد. یکی از مزایای فوق العاده‌ای که برای ارتودنسی نامرئی می‌توان در نظر گرفت، این است که براکت‌ها در بخش خارجی دندان قرار می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود تا در گفتار افراد تاثیر خاصی به وجود نیاید. البته نسبت به براکت‌های فلزی قیمت بالاتری این نوع ارتودنسی دارد و در برخی از شرایط باید شکنندگی براکت‌ها را هم در نظر گرفت. آن دسته از افرادی که به دنبال راحتی ارتودنسی هستند، می‌توانند این روش را مد نظر قرار دهند.

 

ارتودنسی فانکشنال

یکی از انواع ارتودنسی متحرک که گاهی می‌توان به عنوان ارتودنسی ثابت هم از آن استفاده کرد، ارتودنسی فانکشنال نام دارد که معمولاً کودکان و نوجوانان زمانی که با مشکلات اسکلتی فک روبرو می‌شوند، از این روش درمانی می‌توانند استفاده کنند.

 اساس کار این ارتودنسی، جلو آوردن فک پایین است. معمولاً از این روش ارتودنسی برای کودکانی استفاده می‌شود که در سن رشد هستند و هنوز کاملاً بالغ نشده‌اند و فک بالای آن‌ها جلو آمده و فک پایین هم به عقب رفته است. عمدتاً سن ۱۰ الی ۱۴ در پسران و ۹ الی ۱۳ در دختران بهترین سن برای استفاده از این روش ارتودنسی است و یک طول درمان ۹ الی ۱۲ ماهه را بهترین متخصص ارتودنسی برآورد می‌کند.

براکت های شفاف

براکت‌های شفاف در ارتودنسی یکی دیگر از انواعی است که از نظر زیبایی، دوام و استحکام جزء بهترین‌ها به شمار می‌آید. در حال حاضر آن دسته از افرادی که تمایل ندارند تا از براکت‌های فلزی استفاده کنن، معمولاً براکت‌های سرامیکی را بهترین گزینه در نظر می‌گیرند.

 برخی این‌گونه تصور می‌کنند که براکت‌های سرامیکی به سادگی می‌شکنند، در صورتی که واقعاً این چنین نیست و این براکت‌ها با دوام و استحکام بالای خود امروزه به شدت مورد کاربرد قرار می‌گیرند. البته همه‌چیز به دقت و مراقبت بیمار بستگی دارد.

 این نکته رو هم به خاطر داشته باشید که محدودیت در مصرف مواد غذایی رنگدانه‌دار و عدم مصرف دخانیات از جمله مواردی هستند که می‌تواند به رعایت هرچه بهتر بهداشت دهان برای استفاده از براکت‌های سرامیکی اشاره کند. درمان طولانی در صورت عدم کنترل و مدیریت، شکنندگی، رنگ‌پذیری و هزینه‌های مستقیم و جانبی از جمله محدودیت‌هایی هستند که بهترین متخصص ارتودنسی برای شما جهت استفاده از این روش بیان می‌کند.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون هم یکی دیگر از انواع ارتودنسی است. براکت‌های دیمون باعث می‌شوند تا دیگر بیمار برای نگه داشتن ارتودنسی خود، از کش‌های کوچک پلاستیکی استفاده نکند. براکت‌های دیمون با استفاده از مکانیسم کشویی از سیم ارتودنسی کمک می‌گیرد و اینگونه است که حرکت دندان‌ها هم بدون مشکل انجام خواهد شد.

نیرویی که این نوع براکت‌ها به دندان‌ها اعمال می‌کنند، نیرویی بسیار ملایم بوده و همین خود یکی از تفاوت‌های اصلی این نوع ارتودنسی با ارتودنسی معمولی است. شما در حال حاضر می‌توانید این نوع براکت‌ها را به 2 صورت فلزی و سرامیکی انتخاب کنید.

به این دلیل در این روش اصطکاک کاهش پیدا می‌کند که تماس سیم و براکت به حداقل می‌رسد. زمانی که اصطکاک کاهش پیدا می‌کند، مدت زمان طول درمان هم کم‌تر می‌شود و یک زمان 2 الی 7 ماهه را می‌توان انتظار داشت.

رعایت بهداشت برای بیمار با استفاده از این ارتودنسی به این دلیل، قابل قبول‌تر است که بیمار از کش‌های پلاستیکی استفاده نمی‌کند و همین امر از تجمع میکروب‌ها در اطراف دندان جلوگیری می‌کند. با این روش احتمال کشیدن دندان هم به حداقل می‌رسد؛ چرا که بی‌نظمی دندان را برطرف می‌کند. حقیقتاً این روش ارتودنسی هزینه درمانی بالایی دارد و باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

 

متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی چه تفاوتی دارند؟

همان طور که گفته شد متخصص ارتودنسی، علاوه بر دوره دندانپزشکی عمومی، دوره تخصصی ارتودنسی را نیز پشت سر می گذارد، این در حالی است که دندانپزشک عمومی، تنها دوره عمومی دندانپزشکی را طی می کند و به همین دلیل تنها می تواند درمان های ساده ارتودنسی و یا درمان های پیشگیرانه را به انجام برساند، اما آگاهی و تجربه لازم برای درمان مشکلات پیچیده مربوط به ارتودنسی را نخواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود که برای درمان بی نظمی دندانی و مشکلات فک و صورت و به طور کلی هر آن چیزی که به ارتودنسی مربوط می شود، تنها به ارتودنتیست مجرب مراجعه کنید. تا علاوه بر کیفیت درمان، سرعت انجام آن را هم بالاتر ببرید و نهایتا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

ارتودنسی دندان قبل و بعد

 

بهترین متخصص ارتودنسی چه خدماتی به بیمار ارائه می نماید؟

برای درمان ارتودنسی ثابت باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم که علاوه بر دوره دندان پزشکی عمومی، دوره تخصصی را هم به مدت 3-4 سال گذرانده و در زمینه اصلاح مشکلات دندانی و فکی متبحر و دوره دیده شده باشد. متخصص ارتودنسی در قدم اول باید مشکل دندانی و فکی بیمار را به درستی تشخیص داده و در مرحله بعد بهترین درمان را با توجه به شرایط فکی و دندانی بیمار، سن بیمار، همکاری بیمار و حتی ملاحظات اقتصادی بیمار برای فرد مورد نظر طراحی کند. بطور خلاصه خدماتی که متخصصین ارتودنسی ارائه می دهد شامل:

  1. درمان ارتودنسی ثابت در هر دو فک
  2. اصلاح مشکلات فکی: این اصلاحات در سنین پایین تر با کمک دستگاه های ارتودنسی داخل دهانی یا خارج دهانی و در سنین بالاتر (بعد از دوره بلوغ) با کمک ارتودنسی و جراحی فک انجام می شود.

عمده ی بیمارانی که به مطب ارتودنسی مراجعه می کنند نیاز به درمان ارتودنسی ثابت دارند و درمان ارتودنسی ثابت تقریبا در همه موارد شامل هر دو فک بالا و پایین می باشد. دستگاه های ارتودنسی ثابت می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد :

  • براکت ها یا نگین های فلزی
  • براکت ها یا نگین های سرامیکی

 

ارتودنسی نامرئی

 

 

به چه علت باید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد باشیم؟

بهبود زیبایی صورت و داشتن لبخند زیبا در چهره، باعث ایجاد حس خوب و افزایش اعتماد به نفس در افراد مخصوصا خانم ها می‌شود. رضایت بیمار از نتیجه پایانی درمان، وابسته به موردی مانند نحوه کار متخصص ارتودنسی است.
علاوه بر این نکته ها، درمان ارتودنسی برای بهبود فک و دندان حدود یک و نیم تا ۲ سال طول می کشد و در این مدت زیاد، سیم‌های ارتودنسی در دهان بیمار است و در صورتی که عوامل انجام این درمان توسط متخصص ارتودنسی به درستی اجرا نشود، امکان پارگی سیم‌ها و آسیب زدن به بافت دهان یا پارگی لثه می باشد. بیماران می توانند با انتخاب عالی یک متخصص ارتودنسی در مشهد، با خیال راحت زمان و هزینه خود را در جای درست برای بهبود خود سرمایه‌ گذاری کنند و با آسودگی خاطر از انجام بهترین ارتودنسی در مشهد، از این نگرانی ها دور باشند و دوره درمان خود را با آرامش بسیار سپری کنند.

 

بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد

 

 

 

درمان‌هایی که توسط دکتر متخصص ارتودنسی انجام می‌شود چیست ؟

یک متخصص ارتودنسی مجرب علاوه بر درمان دندان‎‌های نامنظم و ردیف کردن آنها از طریق روش ارتودنسی‌، تصحیح رابطه بین فک بالا و فک پایین با دندان‌ها را با درمان توسط این روش انجام می‌دهد. کسی که از نظر دندانپزشک روابط دو فک او درست نیست، در معیارهایی همچون صحبت کردن و جویدن غذا دچار مشکل می‌شود که به کمک متخصص ارتودنسی خوب، می‌تواند درمان خود را آغاز کند. چند نمونه از درمان هایی که توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود عبارت است از :

  • اصلاح کردن بی‌نظمی دندان‌ها در دهان و همچنین قراردادن آنها در محل صحیح خود
  • درمان و تصحیح ناهنجاری‌های دندان در رابطه بین فک و صورت
  • ایجاد طرح لبخند زیبا با مرتب کردن جایگاه دندان‌ ها
  • برطرف کردن مشکلات ساده دندانی
  • برطرف کردن مشکلات بین دو فک

 

در این ویدئو نمونه ای از درمان ارتودنسی توسط دکتر برهمن سبزواری را مشاهده نمایید:

(درمان ارتودنسی ثابت فک بالا و پایین با کشیدن یک دندان)

 

برای مشاهده بیشتر درمانهای انجام شده توسط دکتر برهمن سبزواری به صفحه نمونه درمان (تصاویر قبل و بعد ارتودنسی) مراجعه نمایید :
[row] [col span__sm=”12″] [featured_box icon_color=”rgb(9,9,9)”] [message_box] [row_inner v_align=”middle” h_align=”center”] [col_inner span=”12″ span__sm=”12″ align=”center”] [button text=”نمونه درمان های ارتودنسی (قبل و بعد از ارتودنسی) ” style=”outline” radius=”99″ link=”https://drsabzevari.com/before-and-after-orthodontics/”] [/col_inner] [col_inner span=”9″ span__sm=”12″]
[/col_inner] [/row_inner] [/message_box] [/featured_box] [/col] [/row]

 

 

ویژگی بهترین متخصص ارتودنسی

نکته مهم میزان تجربه یک متخصص در زمینه درمان های ارتودنسی است. باید بدانیم که روند درمانی در ارتودنسی، مانند سایر درمان های دندانپزشکی نیست و ممکن است تا چندین سال هم به طول انجامد. به همین دلیل نیز باید به سراغ یک متخصص باتجربه برویم تا با توجه به هزینه های مالی و زمانی که صرف می کنیم خیال مان از بابت نتیجه نهایی راحت باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که یک ارتودنتیست مجرب نیاز دارد، اخلاق و شخصیت خوب است. این متخصص نیز مانند هر پزشک دیگری باید مقید به قوانین پزشکی و  اخلاق حرفه ای باشد تا بتواند ارتباط خوب و موثری را با مراجعین خود برقرار کند. بنابراین برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی، لازم است که به چند معیار کلیِ مانند نظرات متقاضیان و بیماران قبلی، میزان دانش و تخصص حرفه ای او در زمینه ارتودنسی و همین طور مشاهده نمونه درمان های قبلی متخصص ارتودنسی توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

 

 

چگونه بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد را انتخاب کنیم ؟

یکی از اولین و مهم ترین نگرانی ‌های مهم افرادی که به دنبال اصلاح و درمان دندان‌های نامنظم خود هستند، انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد می‌باشد و از آنجایی که بازسازی و زیبا سازی دندان‌ها و فک یکی از روش‌های درمان به روش ارتودنسی بسیار حساس و یک مقدار پیچیده می‌باشد، پس در نتیجه انجام این روش نیازمند داشتن تجربه و مهارت و اطلاعات کافی در این زمینه است. ما در مطلب زیر چند نمونه از معیارها و ویژگی هایی که در زمان انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب باید به آن توجه کنید بیان کرده ایم که به شرح زیر می‌باشد:

  1. تخصص و مهارت کافی
  2.  تجربه و سابقه
  3. دارا بودن نمونه‌ کارهای موفق

اما بیماران باید به این موضوع مهم توجه کنند و به خاطر بسپارند که انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد نیاز به انجام مراحل زیر است که در ادامه مطالب ذکر می شود، ابتدا باید در مرورگر عبارت بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد را جستجو کرده و بعد از پیدا کردن چندین نام، خدمات و خصوصیات و مدارک آن ها را تک به تک بررسی کنید. سپس در مرحله بعدی پس از مقایسه کردن اطلاعات آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید و به صفحه رسمی در سایت آن پزشک حاذق بروید و همه خدمات مربوط به ارتودنسی در مشهد آن را با دقت بررسی و مطالعه کنید. در پایان پس از اطمینان حاصل کردن از انتخاب خوب خود، به مطب آن متخصص مراجعه کرده و نظرات بیماران و مراجعه کنندگان دیگر را راجع به نحوه کار دکتر بپرسید.
در صورت رضایت بیماران، زمانی را برای مشورت با دکتر متخصص خود رزرو کنید و از متخصص خود درخواست کنید تا سوالات موجود در ذهن شما را برطرف کنند و به سوالات شما پاسخ دهد. در صورت گرفتن جواب و رفع سوالات خود، برای ارتودنسی اقدام به گرفتن نوبت و مراجعه در زمان داده شده کنید و از خدمات آنها بهره مند شوید.

بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد

 

 

ویژگی های بهترین کلینیک تخصصی ارتودنسی چیست؟

ویژگی های بهترین کلینیک ها ارتودنسی این است که آن کلینیک اول  برای بیمار خود پرونده تشکیل دهد و سپس بعد از معاینه و تشخیص نوع بیماری اول بیماری‌های لثه و دندان را او را درمان، بعد از اینکه عکس‌های رادیوگرافی و فتوگرافی بیمار آماده شد و قابل ارائه بود متخصص باید درمان را شروع کند. شما می توانید با مطالعه موارد بهترین کلینیک تخصصی ارتودنسی را انتخاب کنید :

  • انتخاب کلینیک نزدیک منزل و زمان بندی برای درمان
  • انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد
  •  اطلاع داشتن از هزینه های جانبی
  • رضایت بیماران از محیط کلینیک

 

کلینیک دکتر برهمن سبزواری

 

چه زمانی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

بسیاری از افراد با این سوال در ذهن خود مواجه می شوند که از کجا بفهمیم به ارتودنسی نیاز داریم و به متخصص این امر مراجعه نماییم. به طور کلی، شرایط خاصی در فک و دندان ها نشان دهنده نیاز شما به ارتودنسی خواهند بود. این شرایط عبارتند از:

  • عدم تقارن صورت
  • به هم ریختگی زیبایی یک سوم پایین صورت
  • انحراف خط وسط دندان با خط وسط لب
  • انحراف یا کج بودن لبخند
  • عقب و یا جلو بودن فک پایین و بالا
  • قرارگیری نامنظم و نامرتب دندان ها
  • وجود مشکلاتی موقع جویدن غذا
  • مشکلات تکلم و تلفظ بعضی از صداها
  • فاصله زیاد بین دندان ها
  • داشتن دندان های اضافی
  • پوشیده شدن بیش از حد دندان های جلویی فک پایین توسط دندان های جلویی فک ردیف بالا
  • گاز گرفتن مداوم گونه و لثه ها

 

متخصص ارتودنسی را چطور شناسایی کنیم؟

به عقیده دکتر برهمن سبزواری ، مراجعین باید هنگام جستجو برای درمان ارتودنسی ثابت، حتما به عبارت ” متخصص ارتودنسی ” دقت کنند و در صورت لزوم از طریق مراجع ذیصلاح مانند سازمان نظام پزشکی یا معاونت درمان دانشگاهها استعلام نمایند تا گمراه نگردند. در جستجوی متخصص ارتودنسی در سایت نظام پزشکی به عبارت “تخصص مرتب سازی دندان (ارتودانتیکس)” توجه شود.

نمونه جستجوی متخصص ارتودنسی در سایت سازمان نظام پزشکی :

متخصص ارتودنسی در زمینه تشخیص و طرح درمان و ممانعت از عوارض ناخواسته حین درمان ارتودنسی ثابت، تخصص لازم را دارد و فقط افرادی که این تخصص را داشته باشند امکان درج کلمه ” متخصص ارتودنسی ” را در تابلوها، کارت ویزیت و سربرگ خود دارند.

هشدار :

عناوین زیر که ممکن است در تابلو، کارت ویزیت یا سربرگ مطب دندانپزشک دیده شود نمایانگر ” متخصص ارتودنسی ” نیست :

  • دندانپزشک، ارتودنسی
  • ارتودنسی
  • جراح دندانپزشک
  • ارتودنسی ، اطفال
  • ارتودنسی ، اطفال ، پیشگیری
  • دندانپزشک مختص ارتودنسی

بیماران زیادی روزانه به مطب متخصصین ارتودنسی مراجعه می نمایند و از درمان ارتودنسی قبلی خود که توسط افراد فاقد صلاحیت و غیر متخصص ارتودنسی انجام شده است گله مند هستند.معمولا علت مراجعه به این افراد، ناآگاهی بیمار از متخصص نبودن فرد مورد نظر یا راهنماییهای نادرست دوستان و اطرافیان است. در این موارد درمان مجدد ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی، هزینه بر، بسیار مشکل و در برخی به علت آسیب وارده به دندانها و فکین، غیرممکن است یا به نتیجه ایده آل نخواهد رسید. گاهی این افراد فاقد صلاحیت، با راهنمایی نادرست در مورد زمان بندی درمان باعث تاخیر درمان در نوجوانان می گردند. بنابراین فرصت طلایی درمان ارتودنسی ثابت را در بهترین سن بیمار  از بین می برند.

به توصیه دکتر برهمن سبزواری، برای جلوگیری از مشکلات و معضلات فوق و با توجه به در دسترس بودن همکاران متخصص ارتودنسی در اقصی نقاط کشور، بهتر است در صورتیکه نیاز به درمان و یا حتی راهنمایی در زمینه ارتودنسی دارید از همان ابتدا به متخصص دارای صلاحیت مراجعه نمایید.

 

 

سوالات متداول درباره متخصص ارتودنسی

آیا برای درمان ارتودنسی دندانی توسط متخصص ارتودنسی کشیده می شود؟

بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد تمام سعی خود را می کند که در زمان درمان به روش ارتودنسی، دندان‌های بیمار کشیده نشود. اما در برخی موارد درمان بیماران کمبود فضا و شلوغی دندان‌ها به حدی زیاد است که متخصص ارتودنسی برای جبران این کمبود فضا‌‌، مجبور به خارج کردن دندان می‌شود که باید حتما بعضی از دندان ها را بکشد. اما معمولا دکتر ارتودنسی دندانی را برای خارج کردن انتخاب می کند که روکش دارد یا پر شده یا دچار مشکلات پوسیدگی یا لثه‌ای است. وقتی که درمان بهبود شما توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی خوب و باتجربه و پیشینه عالی انجام شود در همه این موارد اطمینان حاصل کنید که حتما بهترین انتخاب برایتان انجام می‌شود.

آیا متخصص ارتودنسی تمام ناهنجاری های فک و دندان را درمان می کند؟

روشی بسیار عالی و پر اهمیت که بیمار بتواند مشکلات زیادی که در رابطه با ناهنجاری های دهان و دندان برای او رخ داده است را درمان کند ارتودنسی است. یک ارتودنتیست خوب و مجرب می تواند با استفاده و انتخاب بهترین روش درمانی و بهترین دستگاه ارتودنسی مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان مانند : فاصله بین دندان ها، وضعیت قرارگیری دندان ها و عملکرد جویدن را بهبود و اصلاح کند و همچنین با این روش نسبتا مهم علاوه بر زیبایی، سلامت دهان و دندان را نیز افزایش می دهند.

بهترین متخصص ارتودنسی مشهد کیست؟

برای انجام درمان ناهنجاری ها به روش ارتودنسی می‌توانید هم به مطب شخصی متخصص ارتودنسی و هم به کلینیک‌های دندانپزشکی او مراجعه کنید، و از آنجایی که برای انجام روش‌های درمانی مانند ارتودنسی مراکز دندانپزشکی زیادی به وجود آمده، انتخاب کردن یک مرکز را به عنوان یک مرکز دندانپزشکی عالی مشکلاتی را به دنبال خود دارد.

هزینه هر کدام از روش های ارتودنسی چقدر است؟
با توجه به تنوع بسیار گسترده روش های درمانی و مشکلات فکی و دندانی، بدون معاینه دقیق و بررسی عکس های رادیوگرافی در مطب نمی توان هزینه ارتودنسی را تخمین زد.

آیا می توان متخصص ارتودنسی را به عنوان متخصص ترمیمی و زیبایی دندان هم دانست؟
خیر، با وجودی که در تخصص ارتودنسی برخی از روش های درمانی مربوط به اصلاح طرح لبخند نیز به کار می رود اما نمی توان آن را تخصص زیبایی دانست. در واقع ترمیم یا پر کردن دندان ها و نصب روکش یا لمینت دندان ها و سایر پروسه های مشابه در حوزه کاری متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است.

بهترین سن برای مراجعه به متخصص ارتودنسی چه زمانی است؟
برای معاینه اولیه و درمان های ارتودنسی پیشگیری می توان از سنین ۷ تا ۸ سالگی مراجعه کرد اما معمولا بهترین سن برای انجام ارتودنسی ثابت و درمان اکثر مشکلات دندانی حدود ۱۰ تا ۱۲ سالگی است. اگر کودک دلبند شما دچار مشکل فکی باشد ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی متحرک در سنین پایین تر مانند ۸ یا ۹ سالگی داشته باشد.

اگر برای درمان مشکلات دندان و فک خود به متخصص ارتودنسی مراجعه نکنیم چه مشکلی رخ می دهد؟
ردیف نشدن و عدم هماهنگی دندان های دو فک مهم ترین مشکلی است که در چنین شرایطی رخ خواهد داد. با این وجود عواقب این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی مراجعه دیر هنگام به ارتودنتیست برای معاینه، می تواند هزینه و البته زمان درمان دندان ها را به مراتب افزایش دهد.

آیا ارتودنسی شامل بیمه می شود؟
بیمه های پایه مانند تامین اجتماعی یا خدمات درمانی در حال حاضر درمان ارتودنسی را پوشش نمی دهند ولی خوشبختانه بسیاری از بیمه های تکمیلی مانند بیمه ایران، دانا، البرز، آسیا، پارسیان و … ارتودنسی را هم در تعهدات خود لحاظ کرده اند و البته بستگی به نوع قراردادی دارد که با شرکت بیمه منعقد شده است.

در دوران شیوع کرونا چطور بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم؟
در دوران شیوع کرونا بیماران علاوه بر اینکه در مورد بهداشت محیط کلینیک حساسیت نشان می دهند باید به تجربه و مهارتی که یک متخصص ارتودنسی در مشهد باید داشته باشد نیز توجه کنند، در این دوران باید تمامی پرسنل و کارکنان و حتی ارتودنتیست از ماسک، دستکش و لباس و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند زیرا هم برای سلامتی خودشان و هم بیمار خوب است. البته یکی دیگر از خدمات مهم که بهترین متخصص ارتودنسی در زمان شیوع ویروس کرونا می تواند از خود ارائه دهند، پاسخگویی به سؤالات و مشاوره آنلاین به بیماران تحت درمان است.

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

inesta
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ